Subject: RE: 22-23OCT24 Droonikeelualad
From: Eve Härm <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "Diana Krotova" <[email-masked]>
Date: Mon, 21 Oct 2024 14:51:35 +0200

Tere

Tagastan kooskõlastatult.

Tervitades

Eve Härm

Lennuliiklusteeninduse ja lennuväljade osakonna juhataja

+372 58 130 721

www.transpordiamet.ee | Lõõtsa 5, Tallinn 11415

Transpordiamet

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Monday, October 21, 2024 3:47 PM
To: Diana Krotova <[email-masked]>
Cc: Eve Härm <[email-masked]>; [email-masked]
Subject: FW: 22-23OCT24 Droonikeelualad

Tere

Palume kooskõlastada manuses olevad NOTAM taotlused.

Lugupidamisega

Krista Valli

Ltn

Jaoskonnaülem

Õhuväe staap

Operatiivosakond (A3)

Õhuruumi planeerimise jaoskond

From: Lauri Jaakson <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Monday, October 21, 2024 3:43 PM
To: KV Jagatud ÕV Airspace <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; AMC <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Cc: Tarmo Pihlak <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 22-23OCT24 Droonikeelualad

Tere

Tagastan kooskõlastatult.

Tervitades

Lauri Jaakson

EANS

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, October 21, 2024 10:34 AM
To: AMC <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Lauri Jaakson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Tarmo Pihlak <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: 22-23OCT24 Droonikeelualad

Tere

Palume kooskõlastada manuses olevad NOTAM taotlused.

Lugupidamisega

Krista Valli

Ltn

Jaoskonnaülem

Õhuväe staap

Operatiivosakond (A3)

Õhuruumi planeerimise jaoskond

From: Lauri Jaakson <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Monday, October 21, 2024 10:21 AM
To: KV Jagatud ÕV Airspace <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Tarmo Pihlak <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Eve Härm (TRAM) <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 22-23OCT24 Droonikeelualad

Tere

Designaatorid lisatud.

Tervitades

Lauri Jaakson

EANS

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, October 18, 2024 11:55 AM
To: Lauri Jaakson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Tarmo Pihlak <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Eve Härm (TRAM) <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Subject: RE: 22-23OCT24 Droonikeelualad

Tere

Palume tunnuseid.

1.	Tallinn (kaardil punane kast). 22OCT 1500L-23OCT 1900L.

A)EETT B)2410221200 C)2410231600

E) TEMPO RESTRICTED AREA EER2414B ESTABLISHED FOR UNMANNED AIRCRAFT WI
AREA: 592843N0244037E – 592843N0245811E – 592413N0245811E –
592413N0244037E – 592843N0244037E. UNMANNED AIRCRAFT WILL BE PROHIBITED TO
FLY INTO OR IN THE AREA

WITHOUT AUTHORISATION FROM THE ESTONIAN DEFENCE FORCES.

PERMISSION FOR ENTERING THE AREA SHALL BE OBTAINED FROM TEL +372 717 2999.

F)SFC G)3500FT AGL

2.	Tallinn – Tapa – Tallinn (kaardil roheline ala). Lisaks on
aktiivne EER15F. 23OCT 0900L-1900L.

A)EETT B)2410230600 C)2410231600

E) TEMPO RESTRICTED AREA EER2415B ESTABLISHED FOR UNMANNED AIRCRAFT WI
AREA: 592843N0245810E – 592738N0250713E – 592611N0251428E –
592411N0252019E – 592339N0252819E – 592229N0253606E – 591502N0253757E –
592132N0252940E – 592204N0251818E – 592516N0250922E – 592541N0245810E –
592843N0245810E. UNMANNED AIRCRAFT WILL BE PROHIBITED TO FLY INTO OR IN
THE AREA

WITHOUT AUTHORISATION FROM ESTONIAN DEFENCE FORCES.

PERMISSION FOR ENTERING THE AREA SHALL BE OBTAINED FROM TEL +372 717 2999.

F)SFC G)3500FT AGL

Lugupidamisega

Krista Valli

Ltn

Jaoskonnaülem

Õhuväe staap

Operatiivosakond (A3)

Õhuruumi planeerimise jaoskond

From: Eve Härm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, October 16, 2024 9:42 AM
To: KV Jagatud ÕV Airspace <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Tarmo Pihlak <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Lauri Jaakson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 22-23OCT24 Droonikeelualad

Tere

Üksikjuhtumi puhul võib see tõesti riske maandada aga suures plaanis annab
see väga vale sõnumi ja suurendab üldist riski veelgi. Aga praegu selle
visiidi raames me seda probleemi ära ei lahenda ja Transpordiameti vaates
ei hakka selle visiidi vaates probleeme tekitama.

Ehk siis kõrguse osas ei ole TRAM vaates mingit vahet, mis see ülemine
kõrgus on, sest kõrgemal kui 150 meetrit mõju MÕS-idele sisuliselt puudub,
kuna meil ei ole minule teadaolevalt hetkel laual ühtegi taotlust
(võimalikke Õhuväe ja PPA taotlusi ei arvesta hetkel) MÕS piiranguala
kehtestamiseks, mis lubaks antud piirkonnas kõrgemal MÕS-e lennutada.

Parimat,

Eve

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, October 16, 2024 12:07 AM
To: Eve Härm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]; Tarmo
Pihlak < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Lauri
Jaakson < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: 22-23OCT24 Droonikeelualad

Tere

Antud juhul on tegemist riskide maandamisega, kuna ka näiteks Ämari
ümbrusel on avastatud droone palju kõrgemal kui 120m.

Küsimus tekkis, kuna osapoole soovitud kõrgus on „võimalikult kõrge“.
Seega uurime, mis oleks CIV vaates nö mõistlik ning kas lähtuma peaks vaid
reeglist, et üle 120m (erikategooria 150m) lennutada justkui ei tohiks.

Lugupidamisega

Krista Valli

Ltn

Jaoskonnaülem

Õhuväe staap

Operatiivosakond (A3)

Õhuruumi planeerimise jaoskond

From: Eve Härm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, October 15, 2024 6:30 PM
To: KV Jagatud ÕV Airspace < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Lauri Jaakson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Tarmo Pihlak < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: 22-23OCT24 Droonikeelualad

Tere

Kõrgemal kui 150 meetrit (üldiselt 120 meetrit aga osadel erikategooria
käitamislubade omanikel on lubatud kuni 150 meetrit) keegi nagunii MÕS
lennata ei tohi.

Kuna selliseid taotluseid meile erinevatelt osapooltelt ikka aegajalt
tuleb, siis uurin, et mis põhjusel või eesmärgil on vaja kehtestada
piirang/keeld kuni FL95, kui sellistes kõrgustes ei ole nagunii lubatud
MÕS lennutada?

Parimat,

Eve

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, October 15, 2024 4:15 PM
To: Eve Härm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Lauri Jaakson <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Tarmo Pihlak <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: 22-23OCT24 Droonikeelualad

Tere

Eestisse on tulemas väga kõrge profiiliga külaline ning seoses sellega
oleks vaja kehtestada droonikeelualad, millega soovitakse piirata vaid MÕS
lendamist 22-23OCT24:

1.              Tallinn 22OCT 1200Z-23OCT 1600Z. Ajad ja ala disain võivad
veidi täpsustuda.

2.              Tallinn-Tapa-Tallinn 23OCT 0600Z-1600Z. Ajad ja ala disain
võivad veidi täpsustuda. Aktiveeritakse ka EER15F.

Kaitsevägi ise ei plaani ajutistes alades droone lennutada.

Kuna visiit hõlmab endast mitmeid erinevaid külastuskohti, siis peaksid
droonikeelualad olema suured. Kaasatud on nii Sõjaväepolitsei kui ka PPA.

Kui kõrgele võib neid alasid teha arvestades, et mehitatud lennuliiklusele
mõju puudub (kuni FL095)?

Oleme avatud ettepanekutele.

Lugupidamisega

Krista Valli

Ltn

Jaoskonnaülem

Õhuväe staap

Operatiivosakond (A3)

Õhuruumi planeerimise jaoskond

*** AMETIALASEKS KASUTAMISEKS ***
Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.

This e-mail and any attachments may contain sensitive and privileged
information. If you are not the intended recipient, please notify the
sender immediately by return e-mail, delete this e-mail and destroy any
copies. Any dissemination or use of this information by a person other
than the intended recipient is unauthorized and may be illegal.

*** AMETIALASEKS KASUTAMISEKS ***
Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.

This e-mail and any attachments may contain sensitive and privileged
information. If you are not the intended recipient, please notify the
sender immediately by return e-mail, delete this e-mail and destroy any
copies. Any dissemination or use of this information by a person other
than the intended recipient is unauthorized and may be illegal.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.